Gra wideo pomaga dzieciom wygrać z rakiem
12 czerwca 2007, 08:30W Stanach Zjednoczonych powstała gra komputerowa, która pomaga zwalczyć młodym pacjentom raka. Została zaprojektowana przez pracowników niedochodowej organizacji HopeLab, a dystrybucją zajmuje się firma CIGNA.

Pluszaki tylko dla dziewczyn?
7 kwietnia 2008, 08:59Czy naprawdę dziewczynki lubią lalki, a chłopcy bawią się głównie samochodami? Wydawałoby się, że to stereotypy związane z płcią, lecz w czasie badań z udziałem rezusów okazało się, że samce tych naczelnych również preferują chłopięce zabawki.

Niech rodzice decydują
23 lutego 2009, 17:03Dziewiąty Okręgowy Sąd Apelacyjny w Kalifornii jednogłośnie stwierdził, że ustawa zakazująca nieletnim zakupu brutalnych gier wideo jest niezgodna z Konstytucją USA. Sąd odrzucił wyniki badań psychologicznych, na które powoływano się w sądzie niższej instancji.
Dwie miary władzy
30 grudnia 2009, 11:24Amerykańscy i holenderscy psycholodzy postanowili sprawdzić, czy władza napędza w jakiś sposób hipokryzję. Odkryli, że osoby ze świecznika rzeczywiście często stosują ostrzejsze normy moralne wobec innych, a złagodzone wobec siebie.

Powrót... Duke Nukem Forever
6 września 2010, 16:36Może to zabrzmieć niewiarygodnie, ale... Duke Nukem Forever jest niemal ukończony. Podczas Penny Arcade Expo w Seattle Rand Pitchford z Gearbox Software pokazał 15-minutowe demo, w które można było zagrać.

Pasożyt zmienia wynik gry o życie
8 grudnia 2011, 06:50Przedrzeźniacze białobrewe (Mimus saturninus) rzadko wyrzucają jaja podrzucone przez starzyki granatowe (Molothrus bonariensis), ponieważ poprzetykanie własnych jaj cudzymi zmniejsza prawdopodobieństwo zaatakowania cennych zasobów przez kolejnych rozbójników.

IllumiRoom - gratka dla gracza
11 stycznia 2013, 10:00Inżynierowie z Microsoft Research udostępnili materiał wideo prezentujący technologię IllumiRoom. Przeznaczona jest ona dla użytkowników konsoli Xbox i pozwala graczowi na "zanurzenie się" w świecie wideo

Po ćwiczeniach ubrania poliestrowe pachną gorzej od bawełnianych
4 września 2014, 08:18Po intensywnych ćwiczeniach ubrania poliestrowe pachną gorzej od bawełnianych, bo pewne bakterie (pakietowce) lepiej rosną na poliestrze.

Apple inwestuje w sztuczną inteligencję i rzeczywistość rozszerzoną
28 lipca 2016, 08:22Tim Cook, dyrektor wykonawczy Apple'a, poinformował, że jego koncern będzie inwestował w sztuczną inteligencję i rzeczywistość rozszerzoną. Cook przywołał tutaj sukces gry Pokemon GO i zapewnił, że Apple już od pewnego czasu sporo inwestuje w rzeczywistość rozszerzoną i ma doświadczenie w pracach nad nią

Dla dzieci narodowość jest cechą biologiczną
20 lutego 2019, 11:31Małe dzieci postrzegają narodowość częściowo jako cechę biologiczną. Z wiekiem takie postrzeganie przynależności narodowej słabnie. Jednak, jak zauważają autorzy badań, ich odkrycie może sugerować, że poczucie przynależności narodowej może kształtować się we wczesnym dzieciństwie.